Pilát mu povedal: "Tak predsa si kráľ?" Ježiš odpovedal: "Sám hovoríš, že som kráľ. Ja som sa na to narodil a na to som prišiel na svet, aby som vydal svedectvo pravde. každý, kto je z pravdy, počúva môj hlas." Pilát mu povedal: "Čo je pravda?" Ako to povedal, znova vyšiel k Židom a vravel im: "Ja na ňom nenachádzam nijakú vinu."
Jn 18, 37-38 (KBS + SSV)
Človek číta, číta a číta. A ešte trochu číta, lebo táto pasáž je v slovenskom vydaní až na 1415-tej (slovom tisícštyristopätnástej) strane. Konečne sa teda dopracuje k nejakej pointe. Akýsi rímsky "pohan" sa Boha na rovinu opýta: "O čo tu dokelu vôbec ide?" Možno čítal Platónove dialógy, a chcel len tak trocha spochybniť svojho protivníka, aby sa dopracovali k tomu, že nič nevedia, spolu sa opili a ráno na seba gánili cez ulicu. Lenže my, čitatelia, vidíme kontext, čítali sme aj ostatné pasáže, je nám jasné, že teraz sa predsa pýta priamo Boha na to, čo nás naozaj tankuje. A Boh? No buď to evanjelistovi Jánovi zcenzúroval dodatočne, alebo si naozaj podstatu pravdy nechal pre seba. Prečo? Prejdime si možnosti:
- Pilátova otázka bola rečnícka. Je to vlastne celkom pochopiteľné. Ktosi pred tebou stojí, má strašne múdre reči, ty ho už ani nepočúvaš a potom ti dá zrazu možnosť ho nejakým bonmotom zastaviť, aby bol aspoň chvíľu ticho. Ty máš dosť týchto spasiteľov a hlavne židov, ktorí donekonečna horekujú o čakaní na mesiáša, nie že by sa konečne dali dokopy a zaútočili na rímske jednotky. Nech je aspoň chvíľu nejaká akcia.
No a tebe nezostáva nič iné iba myslieť nad nesmrteľnosťou miestnej verzie chrústovi podobného hmyzu. Nič ti nie je jasné, ničomu nerozumieš, ale vlastne ani o žiadnu pravdu nemáš záujem. A už vôbec nie z úst akéhosi žida, ktorého ani vlastní nechcú počúvať. A tak mu šplechneš do tváre: "Ty si myslíš, že vieš, o čo tu kráča? Nič nevieš. Žiadna pravda nie je. A keď, tak určite nie tu." - Pilát nechcel počuť odpoveď. Mal to na jazyku celý, čas. Pred ním stojí akýsi tajomný muž. Tí nudní starí patróni ho nechcú počúvať, boja sa ho. Čosi na ňom teda isto bude. Chce sa ho niečo opýtať, niečo. Niečo, čo by znamenalo prelom v chode sveta. Pár krát sa ešte zháči, volí správne slová, bojí sa. No a potom zrazu to z neho vyletí: "Čo je pravda?" Akurát, že presne v tom momente to aj oľutuje. On vlastne žiadnu pravdu vedieť nechce. Miluje svoju nevedomosť. Je sladká, v nevedomosti si môže panovať tomuto provinčnému malému Rímu a nikto mu na to nič nemôže povedať. A zrazu by mal vedieť pravdu. Práve on? Nie! Tak okamžite vybehne na balkón a snaží sa presvedčiť tých ľudí vonku, nech si ho berú preč. On ho u seba mať nechce. Pravda bolí. A on je iba obyčajný vojak.
- Boh mlčal. Proste nič nepovedal. Pilát sa naňho so spýtavým pohľadom chvíľu pozerá, potom mu trhne kútikmi. Veď na čo vlastne čakal? Ak by to aj bol Boh, prečo by mu mal teraz povedať, čo je pravda? V prvom rade by sa tým odhalil a už by nebolo okolo Boha nič tajomné. Čo je ale oveľa podstatnejšie, ľudstvo by už vedelo všetko. A o čom by sme žili, ak by sme poznali pravdu. Ľudstvo si ukradlo právo rozlišovať medzi dobrom a zlom. Avšak čo je dobré a čo je zlé, to nevie. Nepozná totiž pravdu. Akonáhle by to poznal, už by (aj podľa satanových slov) bol ako Boh. Vedel by všetko. Boh musí pravdu tajiť, ak chce ostať jediným.
Ak to Boh nie je, čo s ním? Je to blázon. O jedného blázna viac či menej... Ale ešte to skúsil vyšiel na balkón a povedal im to. Je to neškodný blázon, nechajte ho tak. A pre seba: "Blázon či Boh, všetko jedno. Ani jeden neprevraví."
Komentáre
boh nemlcal...
Boh vždy mlčí !
pretože...Boh-je-...JA SOM...JA...
Niet Boha jediného, Pána Všehomíra, bez lidké bztosti.
Co se dělo posléze, je záležitost genéze.Jak jsme se tu pěkně zalidnili. Na mou nevtíravou otázku, ohledně případného incestu mi jeden Jehovista, teda přesněji, Svědek Jehovův, von dosvědčí skoro ůplně všecko,, nějakej, Marián, příjmení mu ponechá, na Sme.sk, že nešlo vyloženě o incest, protože Eva byla čistá. Tak a ne jinak. Takže žádná špindíra.
Ale museli to s Adamem nějak pořešit. Kdzž už byli úplně samotincí na celý Zeměkouli, néˇ5ečeno klasikem, když se kácí les sem tam vodlítne i nějaká ta tříska.Manželka mýho bratra faráře, von bzyl mladej a přístupnej, snad ho Pán už na biskupský stolec dotentoval, tak ta nám uřala naší nanejvíš ekumenickou debat, silně spektakulárně nás poslala do hospody, že už to nemůže poslouchat, že je to hříšný vod samýho počátku. Jenže ,ač měla vědomost, že jsem Husita,neustala ve svém příslovečně neuváženém konání a do tý knajpy nás vzhodila. Vocud nás následně taky vyhodili, neměli víru ani smysl pro záležitosti víry, takže je to nerozhodně. Zase na plichtu.
Pán jako můj průvodce a Otec, praví vám mými ústy,Víra Tvá nechť Tě provází po věky věkův.
SA pozdravem Váš exorcista))))
sestko
http://lh6.ggpht.com/bspcn.com/SMgCW-YK0sI/AAAAAAAAC90/yO8bgvZj7ok/2843905157_3abe047f44.jpg
oprava
hej vsimol som si..
Sestko ďakujem
Mito: v knajpe sa o tom fakt diskutuje lepšie. Vedela, čo robí. Hlavne, z krčmy sa nevynáša. Takže na čokoľvek v krčme prídeme, zostane to našťastie zabudnuté na dne pohára.
hmm
Kazdy si najde vo svojom tvorcovi seba sameho...
veriaci agresivny?! ano, poslednme tri nabozenstva--najmladsie naj ..uz aj z toho prameni ich agresivnost..z obhajoby toho ich boha--potrebuju zit.. dobre zit.. a prezit zas ine ..aj s bohom.. ako inac by si odovodnili svoje pocinanie , ha?!..cize plati vysie Kazdy si najde takehotvorcu akeho potrebuje a aky sa mu hodi ..dakedy aj k pleti..:DD
Gnaag niet za co..
My , na Kovárně jsme se soustředili, momentálně,
je pravda, to bych nebyl upřímný zcela, že jsou i hraniční názory, nebojím se je oynačit za konfrontační, kvůli kterejm sme si i přes držku.
No, ale názorová jednota patří již, naštěstí, minulosti.
Teď roybíhám akci ya světový nasycení. Nebo chcete.li, proti světovýmu hladu.
Jsem celej yvědavej, kdo mi rozbije držku jako první))))
Mito
Jseš vnímavá persóna, Hellou bojsi,
podporu mas
S učením je to tak,
Ryby mají také svou vlastní taktiku. Maj na to právo. Nejsou tu proto, aby je každej ulovil. Májí právo přežít naš pokusy.
a clovek, ktory si ich nevie chytit
Je to něco na spůsob antičástic.
Nechci rozebírat antihmotu a její význam, nehodí se to sem, možná někdo lépe pochopí mé vzjádření o tendenci ke smršťování, možná né. Nevadí , nejsem nejchytřejší na světě.
Výpočet existence antičástic je famózní svou křišťálovou jednoduchostí. jeden člověk pravil a nebyl jsem to já, je to příliš složité a málo šílené na to, aby to byla pravda.
V jednoduchosti tkví krása. I matematiky.
v jednoduchosti je krasa
O čo tu dokelu vôbec ide
Kde bolo tam bolo, kde sa piesok lial a voda sypala, skrátka v krajine kde sa diali absurdnosti, napr že trávnik sa nepolieva lež natiera na zeleno, bola raz jedna company. Ktorej jednou z hodnôt bola OTVORENOSŤ - tj že pred svojimi zamestnancami nemá tajnosti. Všetkým tam prítomným bolo jasné že slovko zamestnanec je tu synonymom mukla. Aj mne to postupne došlo. napriek tomuto poznaniu sa tomu stále bránim. Lebo "nie" som schopný tej sebareflexie ktorú tam má každý. Každý jeden vrátane kresťanov ktorí by sa mali modliť k nebeskému otcovi nech ich vodí po svojich cestách. Ale serú na neho, to Vám vravím.
Zdroj (záver blogu):
http://robentin.hlava.sk/article.php?article=888
Nepríde_nič_čomu_nepomôžeš_[1b/2]
Gnaag, čo viac by si chcel počuť?
Ježiš povedal:
Gnaag, čo z toho vyplýva, vieš nám povedať?
Dajte mi tri dni a ja za tri dni postavím tézu
Téza
Neviem kam mieriš, Robentine
Gnaagu, Robentin Ti asi bude muset dát,
Chtěl bych vaši ctěnou pozornost napřít k problematice historicky mladší.
Na frontách druhé světové války, vedeni Božím záměrem, s požehnáním profesionálních služebníků Božích, kteří od nepaměti žehnali dělovým hlavním, umíralo bezpočet příslušníků trestních praporů, kteří vlastním tělem zalehávali kulometní hnízda, aby ti správní, nezločinci, vybojovali celosvětovej mír.
Kdo je větší lhář? Já nebo prezident, kterej posílá zabíjet nevinný lidi se slovy: Bůh s vámi?
Kdo je větší zločinec?Já, nebo Robentin, který tu uráží všeobecně uznávanou autoritu a přitom neví dokladovat, ani jediným slovem, čeho zločineckého se Ježíš dopustil?Co ho vede k vyjádření, že zemřel jako zločinec? Podsouvá zde vyjádření jako příslušník KGB, orientovaný na vedení psychologické války.
Podsouvá zde nepokrytě, ani se nezačervená. čtenářské veřejnosti postulát, že někdo může za to, že Ježíš vykoupil věřící jako zločinec.
Tím dopředu prejudikuje jakože jeho vinu. Presumce neviny, podle Robentina neexistuje.
Tak ať tu nebrečí, že ho kapitalista vyhodil z práce. Je to normální.
I v Americe.
Osídlenou bezdomovci evropskými.
Divadelné predstavenie
Katan, kterej prej, podle znalce Robentina, přesvědčuje
Je to magor, kterej se snaží zmanipulovat veřejné mínění ve prospěch jeho přesvědčení, že není nepřispůsobivej tímovej hráč, magor, kterýho neoprávněně vyrazili z práce, protože všem šel na nervy a nemohli s ním naplnit stanovené měsíční, dílčí, cíle celkové firemního, obchodního záměru. Von je totiž kapitalismus spíš vo zisku jako vo dobročinnosti.
Naplnění strategických cílů v kapitalistické společnosti zvlášť,
vyžaduje především tímovou práci. Každodenní drobnou, no přínosnou. Einsteini musej jít do hajlu.
nebo si založit vlastní firmu.
Antideštruktívna kritika
Keby ho {tj Ježiša} bol Pilát prepustil, myslíš že by ho {tj Ježiš Piláta} napr mohol žačať presviedčať že ale on {tj Ježiš} musí byť odsúdený a následne ukrižovaný (lebo jeho {tj Ježišov} Boh to tak chce)?
ps: Čo je to ten katan? - hneď prvé slovo v názve Tvojho (18.05.2011 08:50) komentu.
A
Omlouvám se všem za katana.
Jinak bejvá to docela frekventováno i ve slovenských křížovkách. Osobně ve slovenském kulturním prostředí, snažím se preferovati spíše pojem lušťovky. Nebudu, s ohledem na časový rámec, navazovat poměrně lacinou a příliš neformální poetikou.
Co je to katan, to by teda zajímalo i mně, popravdě, najdi si to ve Wiklopédii, Robentine, Ty jsi mi taky neřek kdo je zločinec.
Jn 18, 28-32
Od Kajfáša viedli Ježiša do vládnej budovy. Bolo už ráno. Ale oni do vládnej budovy nevošli aby sa nepoškvrnili a mohli jesť veľkonočného baránka. Preto vyšiel von za nimi Pilát a opýtal sa: "Akú žalobu podávate proti tomuto človeku?" Odpovedali mu: "Keby tento nebol zločinec, neboli by sme ti ho vydali." Pilát im povedal: "Vezmite si ho vy a súďte podľa svojho zákona!" Židia mu odpovedali: "My nesmieme nikoho usmrtiť." Tak sa malo splniť Ježišovo slovo ktorým naznačil akou smrťou zomrie.
ps (pripomienka):
Čo si myslel výrokom že "Einsteini musej jít do hajlu"?
Názor na vec
Nadišla noc a ráno a druhý deň
Vzhľadom na to, že označenie za zločinca ani zďaleka nepatrí k takzvaným objektívnym pravdám (ktoré sú aj tak spochybniteľné, o tom sme sa bavili kdesi na helloboyovom blogu), ale k "pravdám" subjektívnym, teda skrz-naskrz relatívnym, nemôžeme generalizovať.
V očiach Piláta, Rímskeho občana bol Ježiš nevinný, nebol zločinec. Umyl si ruky, dištancoval sa od podľa jeho názoru justičného omylu. Keďže bol však konformný, a celkom schopný politik, nechcel si rozhnevať Židov, ktorý sa mu dokonca vyhrážali, že to povedú vyššie, k cisárovi (Ak ho prepustíš, nie si priateľom cisára!).
Z pohľadu židovského právneho systému bol vinný, teda zločinec. Označil sa za božieho syna, pracoval v nedeľu, rituálne sa neočisťoval po stretnutí s mýtnikmi, neviestkami... A nazbierali toho naňho ešte oveľa viac. Pre Piláta to boli absurdnosti, ale pre Židov to bolo hrubé porušenie zákonov, v ktorých mali pre takéto prečiny jediný možný rozsudok - smrť! No z viacerých dôvodov nechceli popravovať sami. (tiež sa chceli pre každý prípad dištancovať od samotného aktu; nechceli sa poškrvniť počas sviatkov; keďže boli Rímska dŕžava, ich zákony boli podriadené Rímsky - nemali právo popravovať). Pointa je však taká, že áno, z pohľadu židovských zákonov bol zločinec.
Z pohľadu božích zákonov alebo takzvaných zločinov ľudskosti zločinec nebol, nebudem to tu hlbšie rozvádzať, berme to ako napadnuteľnú tézu, ktorá je však pre celú úvahu nepodstatná.
A teraz k súčasnému pohľadu naň. Európsky právny systém sa vyvinul z toho rímskeho, nie židovského. Zároveň dosť stojí na kresťanskej filozofii a na mnohých ďalších. Podľa našich zákonov, ktoré do seba prevzali iba nepatrnú časť z tých židovských (neprevzali sme trestnosť práce v nedeľu či neumývania sa po stretnutí sa so šľapkami), je Ježiš nevinný. Avšak podľa židovských je vinný. Rovnako ako žena, ktorá odíde od manžela nie je v Európe vinná, no v arabskom svete, podľa moslimských zákonov vinná je.
Aby som teda teraz odpovedal na otázku, či Ježiš chcel zomrieť ako zločinec, tak áno. Ježiš chcel zomrieť ako zločinec z pohľadu židovského právneho systému. Chcel dokázať okrem iného pokrytectvo týchto zákonov. A to napríklad v známej vete: "Kto je bez viny, nech prvý hodí kameňom".
P.S Neuvádzal som zdroje, myslím, že som použil iba známe citáty, ktoré sa dajú ľahko nájsť.
Nedá se nesouhlasit.
Nejsem Žid a nebudu. Mimo jedněch sběsilejch hovad, sadistickejch,fašistickejch, co votravujou lidi, kteří se ocitli v citové krizi, znáte je, už vocaď zmizli jako smrad, ale jedno vám povím. Každé usmrcení, mimo těch hajzlů, které jsem tu spomenul a budu adresnější, Haničko,profesorko konspirativních metod, hiphopko, embéčko i s dcérkama, spolupracovníčko, už vás máme. Na Úboku, čti Úřad proti organizovanému zločinu je takový jako oddělení. Říká se tomu internetová policie.A nebudete tomu věřit, voni vás najdou. A třeba i v Dublinu.
Jsou lidi, a to jsem chtěl, kteří lidi nejsou. Jsou to nelidský hovada, sadističtí psychopati, kteří by měli umřít. I bryo umřou. Možná né všichni najednou, ale umřou.
Z pohľadu božích zákonov
Napadnuteľná téza
Čo sa vlastne pýtaš, Robenitn. A načo?
A čo sa týka toho, prečo zomrel, tak to je iná otázka, podľa mňa oveľa zásadnejšia, než to, kto za to môže. Všetko záleží na tom, ako sa na to pozrieš. Aké východiskové stanovisko k tomu postavíš. Z kresťanského hľadiska to nebol človek, ale boh (ináč, to že v každom svojom komentári vypichuješ slovo "človek" mi pripomína demagogickú snahu vyvolať konflikt nech to stojí čo to stojí. Ale rád by som ti pripomenul, že témou našej momentálnej rozpravy nie je božská či ľudská prirodzenosť Ježiša. Nebavíme sa tu o tom a ani sa nebudeme. Možno pod iným článkom.) Z pohľadu kresťanov teda áno, ježiš zomrel, pretože sa tak rozhodol. Potreboval totiž ukázať ľuďom, že cesta k raji na zemi vedie skrz sebaobetovanie sa. Musel to trosku hyperbolizovať, aby sme si to všimli. Len skrz potlačenie svojho ega sa totiž ako spoločnosť dostaneme k všeobecnej spokojnosti. Zároveň predtým poukazoval na neduhy spoločnosti a na diery a absurdity tak židovských ako aj iných zákonov.
Na tomto pohľade je zaujímavé to, že áno môžeme ho prijať aj v prípade, že nebudeme brať Ježiša ako boha, ale iba ako prirodzeného martýra - človeka, ktorý obetoval svoje ego preto, aby nezľavil zo svojich ideálov. Vytvoril tak predpoklad pre nasledovníkov. Stal sa hrdinom. Možno si to uvedomoval, možno nie. Skôr si myslím, že áno. Vedel, že ak teraz nezľaví, vytvorí precedens hodný nasledovania. Možno nie až na smrť, no minimálne to, čo hlásal nezaprel ani v hodine smrti, teda v to naozaj veril.
Orwellove svine... áno, podľa hesla človek človeku je vlkom (teda sviňou), je to tak Krista vyvesili na kríž, pretože hlásal niečo, čo bolo v rozpore s názormi a intenciami politickej elity. Ak by ho boli len tak kdesi nenápadne udreli a ak by sa im ho podarilo zdiskreditovať, asi by z toho náboženstvo nebolo. Lenže oni pracovali presne metódou strachu z moci. Pranier ako odstrašujúci príklad.
Precedens hodný nasledovania
| Planck (...) dal v Akademii zaprotokolovat:
|
| ' je velmi politovanihodne ze si pan Einstein
| ' svymi politickymi nazory sam znemoznil
| ' dalsi setrvani v Akademii.
|
| Vecer pred timto prohlasenim byly
| naproti univerzite a v dohledu Akademie
| sneseny na hranici a paleny knihy: spisy Sigmunda Freuda
| a Liona Feuchtwangera, Heinricha Manna a Kurta Tucholskeho
| a mnoha dalsich byly v satanskem radeni 'ponechany
| na pospas plamenum'. Ani to ovsem nepomohlo mandarinum
| z Akademie k presvedceni ze nevyhnutelny odchod
| z Akademie nevyvolalo Einsteinovo jednani
| nybrz existujici teror.
| - Albrecht Fölsing
Gnaag, už vieš na čom si? :) Keby si bol zamestnávateľ, tiež Ty by si neprijal pracovníka ktorý by privilegovaných trpajzlíkov - vo svojej podstate však chu(ma)jov čo sa nevyznajú v tom čo robia -, neposlúchal na slovo?
Mito, se tváří vždycinky do vočí.
Von je už taky starej, ale jak se říká u průsgumáku: Nedráždi kobru bosou nohou a neválej se nahej v hadím hnízdě))))
Všem přeju hezkej den!
A na Einsteina mi nesahej, Robo.
Co ponúkol Planck lidstvu?
Teorii vyzařování, související s teorií černých těles, kterou udělal A. E. o pět let později a platí dodnes, neboť jí nikdo, nikdo matematicky nedokázal spochybnit?
Profesor, zaplacenej tatínkem, kterej uveřejnil tři vědecký publikace, toho máš na mysli?
Že se nestydíš! Sám před sebou.
Přede mnou už se nemusíš.
A
Sám jsi fašista, nebo cheš-li,
Nejradľji by jsi všechny, co maj názor odlišný, popravil.
Jsi jediný vyvolený, Árijec, jak se patťí.
A všichni židáci, od Ježiša Kriista počnúc, Ti robia zle.
Otázka na mieste
Mno nasrdilo mňa najmä to,
Som uvyknutý hospodáriť so svojím časom a s časom ostatných. Aj keď to niekedy tak možno nevyzerá.
A Ty nepočúvaš. Melieš stále svoje.
Vyrazil by som Ťa z porady po troch minútach.
Poradu chápem ako institut získania informácií, pohľadov, východisok a návrhov na riešenie.
Nie, ako klábosenie o tom istom.
Prepáč!
Ale chcel si vedieť, čo ma nasrdilo.
Hitler a ďalší tiež milovali počúvať sami seba.
Na čom som už viem, zhrnul to v komentári číslo XLIII Mito
A ak by si bol niekto z vás prečítal článok, pod ktorým sa tu takto nebotyčne vylievame z nášho intelektuálneho marazmu. Nedajbože dokonca by hó prečítal až po poslednú vetu. Tak by mu ani len nenapadlo opýtať sa či Kristus bol alebo nebol zločinec. Pretože to je vlastne jedno. Nebola to jediná justičná vražda a ešte veľakrát sa zopakuje. Dôležité je to, že pravda buď nie je alebo ju nechceme počuť. Čo vlastne trefne popisuje aj celú túto diskusiu.
Trefný popis celej tejto diskusie
a./ Miťo napíše {18.05.2011 08:50 (posledná veta)}: "Einsteini musej jít do hajlu." b./ Normálne sa ho {18.05.2011 09:49 + 10:31 (pripomienka) + 21.05.2011 15:56} spýtam že čo tým výrokom akože myslel. c./ Namiesto slušnej odpovede mi {21.05.2011 17:55} vynadá do fašistov a v tom svojom ďalšom {21.05.2011 23:52} komentári popíše o mňe ďalšiu "pravdu" (aké som ja len neprispôsobivé indivíduum - hovado který je potřeba zlomit a na tom co zůstane, možná, můžeme vystavět odolnýho člověka!) d./ a Ty - čuduj sa svete -, sa s ním bratríčkuješ!
No a nám opäť [ne]zostáva nič iné ako priznať že sme sa nič nové nedozvedeli. Pred nami stojí Boh ktorého buď nepočúvame alebo mlčí. Čo teraz, ľudia? To, čo doteraz. :Gnaag
ps: Ak by si (nevedel resp) nevidel, nie ja lež to niekto iný sa pýta {18.05.2011 09:54 (posledné slová)} kto je zločinec. a Ty ho ešte {18.05.2011 12:15 (1.odsek, 2.veta)} chváliš za tú jeho otázku :) takže komu to tu vyčítaš?
To že to nebola jediná justičná vražda a ešte veľakrát sa zopakuje, čo tým chceš vlastne povedať? - Hádam len nechceš tvrdiť že sa to skrátka stáva a výčitky svedomia si kvôli tomu nikto robiť nemusí! :)
Ok, znova.
A teraz som nasiel jednu otazku, ktoru si polozil, ale ja som ju nezodpovedal. Nemyslim, ze by Jezis zacal Pilata presviedcat, aby ho prepustil. Ak by naozaj k takejto situacii doslo, že by Pilat chcel Ježiša prepustiť, netrvalo by veľmi dlho, kým, by židovská veľrada našla iný spôsob, ako sa charizmatika zbaviť. Ľudia ho mali radi, mal moc, išiel názorovo proti veľrade, museli ho odsunúť preč. Čiže by to potlačili vyššie. Tak ako už aj vtedy boli ochotní pobehovať medzi Herodom a Pilátom, len aby im to vyšlo.
A čo sa týka toho, že to nebola jediná justičná vražda... To súvisí s článkom, ktorého podstatou bol pohľad na pravdu. Keďže pravda buď nie je, alebo ju nechceme počuť, nemám vlastne žiadne právo posudzovať čo je dobré a čo je zlé. Z úzkeho pohľadu sa ježišova smrť javí ako zbytočná, z hľadiska chodu dejín je kľúčová. Pravda nie je absolútna.
Teraz si naozaj nikto nemá prečo robiť výčitky z Ježišovej smrti, vtedy si niekto mohol. Ak by bola justičná vražda teraz, tak niekto by si výčitky určite mal robiť, ale po smrti strojcu nemôžeme nijako obviňovať jeho potomkov. Akokoľvek mu budú podobní. Môžeme sa iba poučiť, vziať si príklad, o čo aj Ježišovi šlo, aby sme sa podobných činov vyvarovali.
A ešte poetickejší pohľad na problematiku:
Keď Boh povedal Adamovi a Eve, aby nejedli zo stromu poznania dobra a zla, vedel čo robí. Nezakázal im však jesť zo stromu poznania Pravdy. Prví ľudia sa však natoľko ponáhľali jesť zo zakázaného stromu, že ten dovolený neokúsili. A tak teraz mi na zemi síce máme nutkanie rozlišovať medzi dobrom a zlom, avšak nepoznáme pravdu. Nevieme teda dobro a zlo spravodlivo rozlíšiť. A preto ich delíme podľa subjektívnych merítok.
Názorovo proti
1.raz {18.05.2011 02:17}: Kto za to môže že ten človek zomrel ako zločinec? - Istotne mi dáš zapravdu ak poviem že nie tak celkom si je sám na vine.
2.raz {19.05.2011 21:52}: Kto za to môže že ten človek zomrel ako zločinec? - Hádam mi len nepovieš že tak zomrel na vlastné chcenie? :)
3.raz {20.05.2011 20:40}: Kto je na vine že popravili nevinného človeka, kto? Boh? Dav? Pilát? Farizeji? Miťo & company? Kto dokelu má na svedomí tú justičnú vraždu? Ten zločin hodný orwellových svíň!
]- mi neodpovedáš v duchu toho na čo sa Ťa vlastne pýtam. Skúsim to teda takto:
Áno, súhlasím s Tebou, Ježiš sa vedome a dobrovoľne rozhodol vydať sa im napospas. Ale prečo to dopadlo tak ako to dopadlo? Hádam mi nechceš tvrdiť že ho ukrižovali (s tým úmyslom) aby bol svet spasený? - Myslíš že keby nebolo tých farizejov, Piláta a toho publika čo kričalo že chcú prepustiť {Jn 18,40} nie jeho lež Barabáša, myslíš že bez nich by sa to nepodarilo a vlastne by sme im mali byť vďační za to? :) Už chápeš na čo narážam? - Oná otázka vlastne znie:
Čo spraviť pre to aby nebol Ježiš znovu a znovu ukrižovávaný? - Alebo inak:
Ako sa vyvarovať podobných činov?
Ako prispieť svojou troškou?
Vedel by si poradiť? :)
Ak môžem...
Preto ho ukrižovali.
"Čo spraviť pre to aby nebol Ježiš znovu a znovu ukrižovaný?"
Nechať mu jeho názory,nechceť ho dať za ne ukrižovať...
a nechať si svoje názory,alebo prijať jeho...a čas ukáže pravdu...-čiže...tolerancia...:-)
Ale!!!-moc a fanatizmus,nepovolí toleranciu !
-takže-moc a fanatizmus-ukrižovávajú...znova a znova...
a my sami seba-že sa im nechceme prispôsobiť.
jeeeezis budha mohamed krisna zoroaster!
a za co zomrel?
co tak rozoberat nieco aktualnejsie, napriklad bina ladina
Bin Ládin...
-takže-moc a fanatizmus-ukrižovávajú...znova a znova...
a my sami seba-že sa im nechceme prispôsobiť.
Zmena myslenia
=nebyť Bohom druhému,ale len sebe
No robentin, ???
Poradiť ti neviem. Ani nikomu inému, v takom duchu som písal aj posledné tri príspevky na blogu. Môžeme sa akokoľvek snažiť postihnúť pravdu, nenájdeme ju. Pretože to nie je v našej prirodzenosti. Čokoľvek komukoľvek poradím, môže sa to vyvinúť zle. A ja určite nie som vhodný radca.
Vyfack-naiv - Myslím, že my sa rozumieme. Ani Ježiš svoje názory nikomu nevnucoval. Povedal síce: "Ja som cesta pravda a život. Kto neide cezo mňa, nevôjde do nebeského kráľovstva", ale akonáhle ktokoľvek z jeho partie chcel ísť silou šíriť jeho názory, u Ježiša nepochodil. Boh a aj Ježiš v biblii dávajú ľuďom odporúčania, nikdy neprikazujú. Ani desatoro nie sú príkazy, ale odporúčania pre nekonfliktný život. Ak sa aj na knihy Numeri a Levitikus pozrieme ako na knihy odporúčaní, odkryje sa nám toho mnoho. A presne to chýbalo Židom v roku 33.
Kauza Bin Ladin vs Ježiš. Len jeden rozdiel, Ježiš bol mierumilovný človek, ktorý nemal ambíciu šíriť svoje názory silou. Bin Ladina by som skôr prirovnal k stredovekým mocnárom, mnohí tiež zomreli za svoje presvedčenie v boji.
Ľudia sú stále ľuďmi
A
Fonendoskop
Čo hovoríte na toto?
34 Nenazdávajte sa, že som priniesol mier na zem; nepriniesol som mier, ale meč. 35 Lebo prišiel som rozdvojiť syna s otcom, dcéru s materou, nevestou so svokrou. 36 Anepriateľmi človeku budú vlastní domáci. 37 Kto miluje otca alebo matku väčšmi ako mňa, nie je ma hoden, a kto miluje syna alebo dcéru väčšmi ako mňa, nie je ma hoden.
Lukáš 22:36 (ako sa stať jeho učeníkom)
„Ak ide niekto ku mne a nemá v nenávisti svojho otca i matere, ženy i detí, bratov i sestier, ba ešte len aj svojej vlastnej duše, nemôže byť mojím učeníkom.“
Lukáš 12:49-53 (oheň a rozdelenie)
49 Oheň som prišiel hodiť na zem. A čo chcem? Kiež by už horel! 50 Ale krstom mám byť pokrstený a zviera ma nedočkavosť, kým nebude vykonaný. 51 Myslíte si, že som priniesol mier na zem? Nie, hovorím vám, ale rozdelenie. 52 Lebo odteraz piati v jednom dome budú rozdelení; traja proti dvom a dvaja proti trom: rozdelia sa 53 otec proti synovi a syn proti otcovi; matka proti dcére a dcéra proti otcovi; svokra proti neveste a nevesta proti svokre.
oprava
dovetok
4 Ubezpečujem vás, že iba s pokornou mysľou dieťaťa ta môžete vstúpiť a niečo znamenať. 5 Kto si vie vážiť takéhoto nepatrného človeka, preukazuje tým úctu mne. 6 Kto by zlým príkladom narušil vieru jedného z týchto maličkých, čo veria vo mňa, tomu by sa lepšie stalo, keby ho hodili do mora s mlynským kameňom na krku.
Rozdelenie
Odpoveď a tri bodky
Helloboy... Dávam sem tri bodky, pretože nad týmito citátmi budem premýšľať.
Do ohňa s neveriacimi
5 Ja som vínny kmeň a vy ste výhonky. Každý, kto zostáva vo mne a ja v ňom, prináša mnoho ovocia. Bezo mňa nič nezmôžete. 6 Kto nežije so mnou, bude odrezaný ako suchý výhonok, hodia ho na oheň a spália.
Ja som kmeň a vy ste výhonky
Ja som pravý vinič a môj Otec je vinohradník
Teamový hráč
Živočíšny človek neprijíma veci Božieho Ducha, sú mu bláznovstvom a nemôže ich pochopiť lebo ich treba duchovne posudzovať. (1.Kor 2,14)
...
Niečo bláznivé
Hlavne nemiešajme pojmy s dojmami
rob
skus napr. profesia.sk
Osvetár
Úryvok z mojej epiktédie
>> co budes robit dalej
>> co sa tyka tejto zalezitosti?... podla mna
>> si urobil co bolo v tvojich silach..
>> upozornil si na problem..snazil sa vysvetlit..
>> zistil si ze jebu na to.. obyc. clovek by to uz nechal
>> a cvikol si karticku..
Zdroj:
http://robentin.hlava.sk/article.php?article=858
Za_mrakmi_je_tvoje_milované_slnko_[2/2]
Robentin... ok pokračujme
Miťo funguje ako komentátor vtipálek, ktorý ale netrepe do vetra. A má potrebu ísť vo svojej samostatnej línii, ktorá nemusí byť ani opozičná ani súhlasná s názorom väčšiny. Skôr glosuje. Avšak po útoku na jeho nestrannosť, na ktorej si zakladá, sa nasral.
Ty riešiš existenčné problémy, snažíš sa prezentovať svoje náhľady na spoločnosť pod rúškom hľadania odpovedí na tiež svoje otázky. Štylizuješ sa do pózy jediného lietadla medzi traktormi. (Čo vlastne robíme všetci exhibicionisti)
Helloboy je typický enfent terrible. Zakaždým proti všetkým, vždy má čo najmenej konvenčné riešenie a pohľad na vec. Musí provokovať, ináč by nekomentoval. Neznesie prirovnanie ku komukoľvek, preto ho prirovnám k Salvadorovi Dalimu medzi surrealistami.
Nevravím, že sú moje náhľady a pozorovania presné, sledujem vás len krátko, vlastne asi iba dva týždne. Je to však dosť silná kombinácia, ktorá docieli, že sa nikdy žiadna diskusia neukončí konsenzom a bude pokračovať donekonečna. Viem, že som ti neodpovedal ani na jednu z tvojich otázok, ale Miťo do teba musí rýpať už len z princípu svojho vybudovaného charakteru bloggera.
A čo sa týka tých kartičiek. Neviem presne o čo šlo, ale mám jednu otázočku. Nechceli náhodou mať iba štatistické údaje o pohybe zamestnancov po budove? To je totiž to, čo dokáže dobrý analytik veľmi dobre zúžitkovať a mnohé spoločnosti si ich preto zbierajú, aby zefektívnili prácu.
Jediné lietadlo medzi traktormi
T-11.
>> (...)
>> tu ide o odpoved na otazku
>> "Ste mukli alebo vazeni konzultanti?"
>> lebo vsetci sa tvaria navonok ako to druhe ale
>> jednanie zvrchu tomu nenasvedcuje
Čo na to povieš, zaslúžime alebo nezaslúžime si vedieť prečo si máme štikať kartičkou (jak takí debili) cez otvorené dvere?
Napísal som im takýto e-mail:
q2.
<< Staznost
<
< mily Erich,
{ zastupca zamestnavatela }
< prednedavnom sme sa v T-Mobile prestahovali
< z Polusu na 17-om poschodi do vynovenych priestorov
< na Hattalovej ulici pricom okrem zapachajuceho zachodu a
< nie zrovna idealneho prepojenia nasich notebookov
< do vnutornej pocitacovej siete a na internet
< nas tu svojimi reakciami (na prostu (ludsku) otazku
< preco vlastne, z akeho bezpecnostneho dovodu
< si treba oznacovat odchod z miestnosti)
< zaraza dokonce este aj !nas
< management.
<
< Kazdy rozumny predpis ma
< zaiste aj dajaky ten logicky dovod a kedze
< tu (dufam ze) nie sme banda muklov lez vazeni konzultanti
< istotne si zasluzime vysvetlenie ineho druhu nez ze
< takyto je predpis a nasou psou povinnostou je
< povazovat ho staby za pismo sväte. lebo klient je
< tam doma a z toho titulu si moze s nami
< cvicit ako sa mu zachce.
<
< Ze svet nie je idealny a ludia zvyknu
< reagovat iracionalne je vseobecne zname ale
< to este neznamena ze je nutne davat za pravdu
< chlapikovi ktory namiesto toho aby nasu opravnenu otazku
< posunul k svojmu nadriadenemu
< sa bude na nas stazovat aki sme my ale
< nedisciplinovani.
<
< Samozrejme
< pokial ten rezim
< oznacovania si odchodu z miestnosti
< nema ozajstne bezpecnostne opodstatnenie,
< samozrejme by ho mali
< zrusit. V zaujme
< ludskosti.
< Robert
<
< PS:
<
< Medzi nami,
< dufam ze sa neurazis
< ak poviem ze pravdepodobne
< ani Tvoja reakcia nebude principialne
< odlisna duchu toho kvazi nabozenskeho
< imperativu ktorym sa vytasil nas
< operacny manager,
< dik
<
< prajem Ti krasny den.
Len mi nepovedz že mám na to už zabudnúť lebo sa to stalo pred tisíc rokmi. tu ide o všeobecný postoj k onomu {18.05.2011 08:50} magorovi...
Divadelný charakter
Dve glosy istého průsgumáka
Přihlas se v kolébce demokracie do armády a zažiješ něco působivýho. Budeš umět zabít hřebík holou rukou, prorazit hlavou zeď - kde máš značné nedostatky -, seržant po tobě bude vo půlnoci skákat v kanadách, budou tě kopat do břicha, pouštět do tebe elektriku - v rámci přípravy přežití v zajetí -, a vopařej ti nohy - to aby jsi nemoh zdrhnout -, a pověsej tě pěkně hlavou dolu na celej den aby se ti prokrvil mozek a vzpomněl jsi si že jsi šmejd, (bez kolektivu) nula, kus dobytka - hovado který je potřeba zlomit a na tom co zůstane, možná, můžeme vystavět odolnýho člověka!
#2
Jseš zbabélej zašitej depresák kterýho vyrazili z práce protože s ním nikdo nedokázal spolupracovat. A proto jsem Ti napsal že z Tebe udělám normálního odolnýho člověka. Budu Tě mlátit deset let každej den přes držku až nebudeš mít žádný zuby, tak Tě to přestane tak bolet, potom Tě dostanu až na dno Tvých mentálních a fyzickejch možností, a potom, potom až se dokážeš odpíchnout anebo zhebnout, potom budeš člověk. Mezi tím budeš studovat úplně všechno. A jestli jen jednou neodpovíš správně, tak pôjdeš na Pavlova. Správná řešení se napovídají elektrikou :-)))))
---
je to Manstafov agent - nástroj obermukelského útlaku - tento vtipálek...
Ja očami istého průsgumáka
Je to magor kterej se snaží zmanipulovat veřejné mínění ve prospěch jeho přesvědčení že není nepřispůsobivej tímovej hráč, magor kterýho neoprávněně vyrazili z práce protože všem šel na nervy a nemohli s ním naplnit stanovené měsíční, dílčí, cíle celkové firemního, obchodního záměru. Von je totiž kapitalismus spíš vo zisku jako vo dobročinnosti. Naplnění strategických cílů v kapitalistické společnosti zvlášť, vyžaduje především tímovou práci. Každodenní drobnou, no přínosnou. Einsteini musej jít do haj[z]lu.
Krátka úvaha
Diagnóza
Málo odolný člověk
A mimochodom
http://lh6.ggpht.com/bspcn.com/SMgCW-YK0sI/AAAAAAAAC90/yO8bgvZj7ok/2843905157_3abe047f44.jpg
Kartičky, divadlo, Miťo a ja
mno Miťo... Myslím, že na systém tu nadávame všetci,len každý iným spôsobom a na iný systém. Miťo ma pravdu v tom, že tieto naše reči sú jalové a len ozajstná manuálna robota (alebo iná námaha) z nás urobí takzvaných ozajstných chlapov. Čo je tiež nadávanie na systém. Ty máš pravdu v tom, že v tvojej bývalej firme sa k zamestnancom správali ako k ovciam (tiež Orwellovským, ale z iného diela). A tiež nadávaš na systém. Keďže sa ale vaše názory na to, čo je v systéme nutné okamžite riešiť líšia a dokonca stojíte na opačných frontoch, tak ste sa museli pochytiť. Miťova rétorika je osobná, útočná, čo ale nie je chybou iba spôsobom vyjadrovania. A nemyslím, že to boli urážky osobne mierené na teba, ale na takzvaných "mlátičov prázdnej slamy" vôbec (rozumej všetci teoretici, filozofi, sociológovia...).
Tvoj email, má útočný podtón. To vo všeobecnosti nadriadení nemajú radi. Nech už je spoločnosť akákoľvek. Ale verím, že to tu neriešime kvôli vyhazovu, pretože ten je z dlhodobého hľadiska skôr pozitívom, než negatívom v tvojom prípade. Vieš, ono vo veľkých firmách a dokonca aj v tých maličkých si nikto nebude zamestnávať niekoho, kto nabúrava pracovnú morálku. Nech už sú jeho argumenty akékoľvek. Ja by som sa napríklad vôbec nečudoval, ak by po tvojom vyhazove to štikanie zrušili. Ty si ale už nebol pohodlný. Proste si urazil nadriadeného. Problém nie je v kartičkách, ale v spôsobe komunikácie. Ak som dobre pochopil a spomínaný Erich je tvoj kamarát, tak po tom PS by som sa s tebou už asi nebavil ani ja. A ak náhodou mail išiel vyššie, aj bez toho PS a dostal sa do ruky nie tvojho kamaráta, ale nikoho, kto ťa vôbec nepozná, tak je vyhazov prirodzený, pretože áno ten mail je útočne urazený. Proste sa báli, aby sa to nestupňovalo. Nevravím, že si mal držať hubu a krok, ale zvolenou rétorikou si si o výpoveď koledoval. Aj tam hore sú totiž iba ľudia s svojimi osobnosťami a pocitmi.
mno ja... Ani herci v divadle si nepíšu sami na seba divadelné kritiky. Hoci všetky moje popisy boli subjektívne, v autopopise by bola už moja subjektivita neúmerná a je prirodzené, že by som sa aj samotným popiskom štylizoval. čo by bolo zaujímavé, ale teraz zrovna sa mi nechce.
Šľak ma ide trafiť
Chceš počuť jednu konkrétnu vetu, ale ja ju nepoviem
"Áno, máš pravdu, tí ľudia neboli v práve. Nie sú ani len ľuďmi, sú to konvenčný systémom zlblbnutí konformisti, ktorí si radšej nechajú skákať po hlave, akoby mali začať samostatne uvažovať a prísť tak o výhody. A ty si sa zachoval správne."
Lenže ja to nepoviem. A nechám na tvoju syntézu mojich doterajších komentárov a ich následnú analýzu, aby si mi povedal, prečo ti to nepoviem.
Morálna inteligencia
Glosa #4
Syntéza & analýza
Na vine nie je nič iné, než ľudská prirodzená závisť a strach o moc a pozície. {21.05.2011 03:19 (1.odsek, 2.polovica)}
Proste sa báli aby sa to nestupňovalo. Nevravím že si mal držať hubu a krok, ale zvolenou rétorikou si si o výpoveď koledoval. {27.05.2011 14:03 (3.odsek, predposledná veta)}
Glosa #5
http://robentin.blog.sk/detail-co-je-vela-to-je-vela.html?a=53383ff8cd5b89786b51b03cda491034
Chceš, aby som ti dal zapravdu
Ale ak chceš:
Pointa mailu... sťažnosť na to, že sa k vám niekto nezachoval ako k ľuďom, ale ako k otrokom. A nadôvažok vás ešte aj osočoval pred vedením.
Charakter mailu... urazená osobnosť sa intelektuálne vyvršuje na nadriadenom, nepriamymi narážkami útočí na jeho suverenitu a inteligenciu. A nadôvažok ho bezprecedentne obviní, že sa určite tiež zachová ako predtým spomenutá(é) osoba(y). Čo sa vlastne asi aj stalo.
Niečo som zabudol? Ináč dávam ti priestor na uzavretie tejto debaty, pretože ak sa neplánujeme vrátiť k pôvodnému článku, tak by som rád ukončil naozaj dosť neefektívnu diskusiu o kartičkách a kolegoch.
enfant terrible
mno Syntéza & analýza
No ak chceš vedieť aký je rozdiel medzi tvojím mailom a pôsobením Ježiša, tak je to v spôsobe. Ak sa snažil niekto Ježiša uraziť, tak on povedal niečo, čo malo váhu. Napr...
4 a povedali mu: „Učiteľ, túto ženu pristihli priamo pri cudzoložstve. 5 Mojžiš nám v zákone nariadil takéto ženy ukameňovať. Čo povieš ty?“ 6 Ale to hovorili, aby ho pokúšali a mohli ho obžalovať. Ježiš sa zohol a prstom písal po zemi. 7 Ale keď sa ho neprestávali vypytovať, vzpriamil sa a povedal im: „Kto z vás je bez hriechu, nech prvý hodí do nej kameň.“ (Jn 8, 4-7)
Zatiaľ čo ty si týpkovi povedal niečo v zmysle: "Píšem ti mail, lebo je tu také nariadenie, ktoré podľa mňa nemá zmysel a keď som sa naň sťažoval, tak ma začali ohovárať. No ale neviem, načo ti to píšem, lebo ty urobíš to isté, lebo tiež si vygumovaná sviňa, ktorá aj tak nechápe, prečo je ťukanie kartičiek absurdné." Nedal si mu šancu. Chápeš?
Ináč stále platí právo na posledné slovo, ktoré som ti dal. Verím, že to uzavrieš a nebudeš mať snahu ďalej rozvíjať túto tému.
..
A ... poznám sa s jedným členom skupiny historického šermu, v ktorej si aj ty...
...
Kedy v pekle začne mrznúť
Povedať niečo čo má váhu
helloboy88 a robentin
Robentin! Heureka. Objavili sme spolu teplú vodu. Nemáš pravdu, pretože ju nemám ani ja. A prečo ju nemáme? No presne o tom je celý článok, na ktorý sme už hádam aj zabudli.
Bezprecedentné obvinenie
Vygumovaná sviňa...
Šanca zachovať sa ako racionálne uvažujúci človek
To čo si myslíš ty o mne, si ja o tebe môžem myslieť 2x
Poradím tí, odpoveď je: Nemáš pravdu, pretože ju nemá nikto. Racio je vysoko subjektívna záležitosť.
Racio je...
Zodpovednosť za druhého konanie
Konformný a celkom schopný politik...
Informácia...
Ukončime to, nemalo to význam už na začiatku a už ho určite nenaberie
Ericha si vo svojom mail urazil. Dopredu si ho označil za konformného zradcu.
Mne osobne je ukradnuté to, či ťa niekto vyhodil z práce alebo nie. Ja by som to v takom prípade neurobil. Samozrejme, ak by si ma neurazil. To by som ťa ale nevyhodil pre nejakú blbú kartičku, ale proste preto, že sa nevieš s ľuďmi rozumne rozprávať.
Kde prosím ťa Pilát dostal šancu a vieme my vôbec ako sa zachoval? Informácie sú kusé a nejednoznačné. Pilát je pre nás veľkým tajomstvom. Čo ak ho napríklad Ježiš naozaj "ukecal"? Čo my vieme?
A poprosil by som ťa, aby si sa neprojektoval do spasiteľa, pretože hoc áno zachoval si sa zásadovo, ale teraz to kazíš ako sa len dá. Ježiš nepotreboval po vzkriesení chodiť za všetkými a vravieť im... "Však som mal pravdu, no však že som ju mal..." On si nič dokazovať nepotreboval, chápeš? Mal vyššie ciele. A skús ich mať aj ty. Keď už ideš byť asystémový, tak taký buď, ale nestavaj to na tom, že sa tým budeš vystatovať.
A zapamätaj si, pravdu nemá nikto z nás! A fakt už prestaň nariekať.
Kilo železa a kilo peria
q1.
>> Re: Stanovisko po druhe
>
> Robert,
> prosim sustredme [sa] na nasu pracu
> a respektujme ze svet nie je idealny a nas
> klient ma pravo urcovat bezpecnostne pravidla
> vo svojich objektoch podla vlastneho uvazenia.
> Nasou povinnostou vyplyvajucou zo zmluvy je
> ich respektovat.
>
> Verim ze tomu budes rozumiet a ze tuto
> debatu mozeme ukoncit. Dakujem.
> Andrej
]- imperativu ktorym sa vytasil nas
operacny manager,
Gnaag, myslíš že Ježiš
nedal Pilátovi šancu zachovať sa
inak než ako sa zachoval? Provokoval ho
s umyslom nechať sa
ukrižovať?
Ok, a už mám toho dosť
Povedz mi prosím ťa, kde v tejto vete, alebo kdekoľvek inde som povedal, že niekde v tom maily nemáš pravdu. Pochop už konečne, čo sa ti snažím povedať. Nemáš Pravdu. Máš iba svoju pravdu, takisto ako ju má aj ten Erich a aj Andrej. A kopec ďalších ľudí. Každý má svoju pravdu (Luigi Pirandelo, divadelná hra, tiež to stojí za prečítanie). A aj v tejto diskusii má každý z nás svoju pravdu.
A tá moje momentálne je tá, že úmyselne manipuluješ s výrokmi podľa toho, ako ti to vyhovuje, dokonca mám pociť, že si čítaš iba niektoré vety. Ináč by som ťa asi musel vyhlásiť za majstra vytrávania viet z kontextu. Je to prirodzené, nechceš ustúpiť zo svojich pozícií a máš pocit, že s tebou nesúhlasím, pretože si myslím, že je dobré, že ťa vyhodili. Ale ak by si pozorne čítal, čo píšem, tak by si prišiel na to, že je mi to úprimne jedno. A dokonca... že je to pre teba lepšie, keď ťa vyhodili, pretože si si mohol zažiť morálne víťazstvo a jedine tak si mohol spôsobiť zmenu. Ináč by to išlo do zabudnutia.
Nechápem a ani o vysvetlenie veľmi nestojím ako ti mohlo napadnúť, že som sa urazil, pretože ty si urazil Ericha. Ale budiš...
Mno Pilát... Vlastne konečne sme späť pri téme príspevku. Vieš, že neviem. A to som už tiež párkrát naznačil, ale môžeme na to ísť opäť od nuly. Fakt neviem ako to vtedy bolo. Ale pýtaš sa, čo si myslím. Myslím, že Ježiš vedel, že musí zomrieť. Nemusel vedieť, či ho odsúdi Pilát, alebo Herodes, alebo či ho vonku ubijú rovno Židia. Vedel však, že ak to nebude nikto z nich, tak sa proste niekto nájde. Ježiš sa nepripravoval na pokojnú starobu. Pripravoval sa byť obetným baránkom za všetky neduhy spoločnosti. Aby na ne poukázal. Podobné úkazy vidíme aj teraz (v '69 napríklad upálený Palach). Samovraždu nám však Ježiš ukázať nechcel. Ani by nemala taký efekt. On sa proste stal mučeníkom pre spravodlivosť, pre to, čo považoval za pravdu. V prípade, že akceptujeme jeho božskú prirodzenosť, tak sa obetoval za Pravdu. Aby sa ju ľudia dozvedeli.
Ale priama odpoveď na otázku, aby opäť nedošlo k nedorozumeniu. Ježiš Pilátovi samozrejme šancu dal a nie jednu. Pilát sa mohol kedykoľvek úplne slobodne rozhodnúť. (podľa predpokladu, že Boh dal všetkým ľuďom slobodnú vôľu a rozum). A či ho provokoval? Ťažko povedať. To je dosť relatívna záležitosť. Každopádne provokoval Židov (zo svojho pohľadu, nie však s cieľom nechať sa nimi zabiť, ale otvoriť im oči), myslím, že Piláta skôr nie, iba vravel to, čo pokladal za pravdu. S úmyslom nechať sa ukrižovať? Myslím si, že Ježiš vedel, že zomrie mučeníckou smrťou. Akou? Kedy? Kým? Povedal ľuďom všetko, čo im povedať chcel, ukázal všetko, čo chcel ukázať. Každopádne sa držal pravdy (či už svojej, alebo Božej). No cielne Piláta neprovokoval. To by z jeho strany bolo ako navádzať niekoho na zločin, nie?
Podobný úkaz...
Tajomstvo vládnutia
"Jsme kněží moci," řekl [O'Brien]. "Bůh je moc. Ale v tvém případě je nyní moc jenom slovo. Je na čase aby sis utvořil představu o tom co moc znamená. Především si musíš uvědomit že moc je kolektivní. Jedinec má moc pouze tehdy když přestane být jedincem."
Teraz si ukázal ako čítaš príspevky R
Ok, nechaj si svoju pravdu, mysli si o sebe, že si spasiteľ, ja sa už s tebou baviť nepotrebujem. Keď nečítaš, nečítaš. Ak si z toho, že som spochybnil tvoj príklad o železe a papieri, vydedukoval, že som konformný predposratý pritakávač, tak ja už fakt neviem, čo ti mám povedať. Poznáš slovný zvrat hádzať hrach na stenu? Myslím, že nie.
Privilegovaný trpajzlík
Každý má svoju pravdu
Dosť bolo k***tov
Si útočný, urážlivý a demagogický, a to úplne zbytočne
Áno, presne tak. Tvoja pravda o tom, že človek je tu na zemi iba kus dobytka je úplne ale úplne presne na úrovni Miťovej pravdy o tom, že si Magor.
Sú to dva dojmologické tvrdenia nezaložené na žiadnych racionálnych dôvodeniach, iba na osobnom pocite zaobalenom do pekných rečí.
Fakt sa skús odpútať od reality tvojho vyhazovu a teš sa z toho, že si odišiel z roboty, kde sa museli zbytočne štikať kartičky. Ale už to prosímťa nerieš! A začni uvažovať nad hlbšími otázkami, hoc aj filozofickými. Ak si myslíš, že ty jediný tu máš problémy plynúce z toho, že si sa zachoval zásadovo, tak sa zobuď. A neurážaj ostatných vystatovaním sa. Proste použi svoju mravnú silu na niečo konštruktívne. Na systém vie nadávať každý, ale len veľmi málo ľudí je schopných dokonca čo i len uvažovať v rovine systémových zmien. Skús to. O tom som ochotný sa s tebou baviť.
Nie som jediný
Si priehľadný ako celofán
Niečo zhnité je v štáte dánskom...
Ahoj,Robentine,
Ano, potřebuješ to, je to, v tomto případě vhodné. Dostal jsi se do emocionální smyčky. Trošku jsi se nám jako hodně zauzlil))))
Ok, tak to konečne začni riešiť
Hnilobný vred
o3.
<< Stanovisko
<
< mily Andrej,
{ este vyssi manager }
< mozno vies a mozno nie
< ale vyskytli sa na nas staznosti
< kvoli nedodrziavaniu bezpecnostnych pokynov a tak
< navrhujem predlozit prislusnym pracovnikom t-mobajlu
< takuto anketnu otazku
< (na zamyslenie):
<
< Pri odchode si stiknem kartou
< aj v pripade ze sucasne (cez otvorene
< dvere) ideme viaceri
<
< a) lebo smernica
< b) lebo sa chcem rano dostat na pracovisko
< c) lebo som oboznameny s bezbecnostnym dovodom
<
< a spytat sa ich
< ktoru z tychto troch odpovedi by
< mal podla nich zakruzkovat spravne
< uvedomely pracovnik.
<
< Preco nas dvere do miestnosti
< nevpustia _zakazdym ked prilozime kartu?
< Ze si system paruje vstupy a vystupy
< nie je spravna odpoved. Pytame sa _preco,
< Z akeho bezpecnostneho dovodu je nutne aby
< sme si kazdy jednotlivo ? odstikavali odchod
< ak viaceri naraz ideme (cez otvorene dvere) napr na obed
< alebo uz domov. Kto si odchod z prace neodstikne
< rano sa uz bez pomoci kolegu nedostane dnu.
< Tuto namietku sme predlozili i chlapikovi z bezpecnosti
< co nas prisiel skontrolovat podla svojho menneho zoznamu
< ibaze, ako tvrdil, on tu nie je od toho aby ju
< posunul k dakomu zodpovednejsiemu.
< Chapem, jeho nadriadeny zrejme nie je
< dvakrat pristupny. Ale my tu potom musime
< dodrziavat nezmyselny rezim?
< To snad nie.
< Robert
p1.
>> Re: Stanovisko
>
> Zase chces bojovat proti veternym mlynom ?
{ kolega }
p4.
>> Re: Stanovisko
>
> Robert,
> prosim respektuj
> bezpecnostne pokyny TMSK a
> instrukcie od nasich projektovych manazerov.
> Andrej
Tiež by si proti nadvláde privilegovaného trpajzlíka
nepodnikol vôbec nič?
No a jsme doma, Robentine!
A víš Ty co? V mojí bývalý práci, kdyby jsi udělal to, že se s někým prosmejkneš někde, kam musíš bejt registrovanej, tak pět až osum let natvrdo!
To je co? Neuvěřitelný. Ale neměl jsem žádnej problém. Jsem disciplinovanej. Na rozdíl vod Tebe.
U vojakov
Antikomunistická myšlienka
Protistrany
Homo homini lupus est
Každý rozumný predpis
Že svet nie je ideálny a ľudia zvyknú reagovať iracionálne je všeobecne známe ale to ešte neznamená že je nutné dávať za pravdu chlapíkovi ktorý namiesto toho aby našu oprávnenú otázku posunul k svojmu nadriadenému, sa bude na nás sťažovať akí sme my ale nedisciplinovaný.
ps {02.06.2011 23:14}: Miťko zase nepochopil pointu. A keď ju aj pochopil, odignoroval ju.
rfid
Ok, ešte raz ti na kartičky niečo poviem a potom koniec, rozumieš? Koniec!!!
Áno štikanie kartičky lebo smernica je jedna z najľudskejších vlastností - konformnosť. Neser vlka, lebo ťa zožerie, to radšej zožer ovcu. Nie je v ľudskej prirodzenosti ísť proti niekomu silnejšiemu, ale práve naopak vyvršovať sa nad slabšími. To je to homo homini lupus est. Ak im niekto silnejší povedal, že štikať lebo smernica, tak sa podľa toho zariadili, lebo boli konformný.
Každopádne, čím ďalej opisuješ, ako tie kartičky fungovali, tým viac ukazuješ akí naivne hlúpy ste. Veď ich funkcia je úplne zrejmá (aby sme to už neriešili, tak je to hodnotenie pracovného výkonu a zároveň kontrola príchodu do práce. Akurát to nedomysleli, že kartičky ste mohli aj nepoužiť a dostať sa cez dvere, takže ste im mohli nabúrať systém) už len z tých pár viet, čo si tu napísal. A opakujem, s tým, že ich budeš používať podľa pokynov zamestnávateľa si súhlasil v zmluve.Takže vyhazov bol úplne prirodzený, za nedodržiavanie pracovnej zmluvy.
A aby sme si to vyjasnili definitívne, nepovažujem tvoje činy za hrdinské. A nemyslím si, že si týmto nejako bojoval proti "privilegovanému trpaslíkovi". Už som ťa viackrát vyzval, aby si prišiel s riešeniami a nie s plačom. Sústavne to ignoruješ, ak s nimi neprídeš, tak z mojej strany uzatváram túto debatu a ďalej sa o tom nemienim baviť.
Akí naivne hlúpi ste...
b./ Gnaag, keď Ťa informujem že to {26.05.2011 09:43} nebol dochádzkovy systém, neveríš mi?
c1./ hello Boy, si náramne vtipný (s tými čipmi) - takto o'brienovcom ale nahrávaš do karát, uvedomuješ si to?
c2./ Technicky im to tam fungovalo na h***o: ... dvere sme mali celý deň beztak dokorán a kartičkou si neštikal teda nikto. :) No a tie dvere som nerozdrapil ja - to pripomínam len pre zaujímavosť aby ma tu zase dajaký "velice uvedomelý mukel" neobvinil zo sabotáže -, ale kolega ktorý chodil do práce ako prvý a mal s tými dverami jednu nemilú skúsenosť: nepustili ho totižto na záchod vykadiť sa :) kým som sa (kvôli tejto jeho akútnej potrebe) "hrdinsky" :) neodvážil stlačiť poruchové tlačítko aby sa to odblokovalo. Inak v centrále sa im tie dvere ukazovali ako iné dvere (viem to od bezpečnostnej pracovníčky ktorá to tam bola obzrieť). Aj iné zaujímavosti s nimi boli ale nemienim Ťa tu tým zaťažovať lebo beztak je to (pre otázku ktorú tu riešim) total irelevantné.
d./ Hlavným problémom tu totižto nie sú kartičkové dvere ale táto akási Tvoja domýšľavosť - že všetci sa správajú prirodzenie [a dvere sú fasa lebo takto aspoň môžu hodnotiť náš pracovný výkon... sa zamysli, Gnaag, čo to trepeš... na to sme mali PMS: performance measurement/ management system] len ja som lietadlo medzi traktormi - nedisciplinované indivíduum - hovado který je potřeba zlomit a na tom co zůstane, možná, můžeme vystavět odolnýho člověka! (to o mne povedal Miťo)
ps: Gnaag, zdá sa Ti že tu plačem? :) Ja tu len poukazuejem na to ako je človek dojebávaný z každej strany... a poskytujem návod ako prestať s týmto zločinom! lenže Ty to zdá sa nevidíš. Uvedom si na koho strane takto stojíš a či by mal Ježiš z Teba radosť (keď vravíš že je (správne resp pre ľudí) prirodzené že ma vykopli z roboty).
pps:
Když pochopíme co je a co není z hlediska přirozeného výběru chorobné, pomůže nám to postavit se tomu co je chorobné z hlediska našeho.
- Robert Wright
Proti privilegovanému trpajzlíkovi
Podľa môjho názoru
Asi by som ťa mal kdesi poslať ja ja, keď už ty mňa posielaš
Teda: Stále čakám na niečo konštruktívne. Nejaké riešenie.
Dvojaký meter
Nejaké konštruktívne riešenie... hm, ale čoho? Už sme si povedali že nie kartičkové dvere sú problém. Čo tu posudzujem (a napádam) je oná Tebou spomínaná "pravda" že homo homini lupus est - alebo inak (ordinárne) povedané (aby tomu rozumel aj človek od lopaty): ľudia nie sú ľuďmi ale (vlci resp) k***ti. aj napíšem že si ne-myslím že (mentálne) patríš k {03.06.2011 12:26 (a)} takýmto indivíduám A predsa sa hneváš že Ťa kdesi posielam: - Vrátme sa k tomu na čo (vlastne ne)čakáš -: Otázka: Prečo obhajuješ správanie sa tých {03.06.2011 10:11} konformistov a mňa naopak haníš napríklad za moje vyjadrenie sa v {27.05.2011 02:21} PS na adresu toho Ericha ale to že ma Mito (pri tom svojom nadávaní na systém) označuje za magora {27.05.2011 14:03 (2.odsek, predposledná veta)} považujež za vcelku prijateľné? Nezaškodilo by keby si bral väčši ohľad aj na mňa lebo príkaz rob to a ono lebo smernica, dokáže hrdú bytosť pekne nasrať - je to prirodzené, nie? :) a s tým Tvojim vysvetlovaním (čo nadriadení nemajú vo všeobecnosti radi) mi choď veď asi vieš kde... na rozdiel od Teba si totižto myslím že nie všetci sú tak zaslepení aby nevideli ako takto vlastne Ježiša ukrižovávajú znova a znova A pridajú sa na "moju" stranu lebo nie je proti nim kto je s nami ale kto je s nimi je proti nám!
Jeden horší od druhého
<< Iniciativa
<
< mily Erich,
{ zastupca zamestnavatela }
< tesi ma ze si mal
< na firemnych ranajkach
< chvilu pozhovarat sa so mnou
< ohladom toho "ublizeneho" e-mailu
< a oboznamil si ma co Ti v nom chybalo:
< konstruktivne riesenie,
<
< navrhnut co by sa s tym
< dalo robit a hlavne co by som s tym
< mohol spravit ja osobne. A podotkol si aj
< zeby som mal porozmyslat ci tiez ostatni vnimaju
< tu zalezitost okolo oznacovania si odchodu
< ako problem.
<
< Ostatni to za az taky velky problem
< nepovazuju. Hoci su to poväcsinou charakterni chlapci
< predsalen by na prikaz zhora skoro bez natlaku boli schopni
< aj natierat travnik na zeleno. Ze sem prisiel chlapik
< vynadat nam ! staby nespratnikom ze preco si nevieme
< stiknut kartickou ked to nariaduje smernica
< sa im zaiste tiez nepaci
< ibaze toto nie je otazkou vkusu.
< Je to otazka moralky:
<
< 1) súčasť spoločenského vedomia
< osvetľujúca postoj človeka k všeľudským záujmom;
< sústava noriem správania sa ľudí v spoločnosti,
< mravnosť, etika; v kresťanskom chápaní
< časť teológie zaoberajúca sa ľudskými činmi
< z hľadiska večnej blaženosti človeka
< 2) svedomitosť v dodržiavaní povinností:
< zlepšiť (pracovnú) morálku
<
< tolko k jej definicii ktoru som
< prevzal z Kratkeho slovnika slovenskeho jazyka.
< Takze jedine co s tym mozem spravit je
< nerobit zo seba cvicenu opicu a tym padom
< porusovat danu smernicu.
<
< Mimochodom,
< stava sa ze system zblbne
< a my zostavame uväzneni v miestnosti
< a nedostaneme sa tak skoro napr na zachod.
< A ked sme u toho, co konstruktivneho by som mohol
< urobit v tejto zalezitosti ?- upratovacka si s tym zapachom
< nevie poradit a ja tiez nemam
< naradie ani zrucnosti
< to opravit.
< Robert
<
< PS: perlicka:
<
< Dnes rano cestou do prace
< pri vchodovych dverach do budovy
< som stretol SBS-kara zodpovedneho tu za dohlad
< a poziadal ma ze ci ho nemozem vpustit dnu, SBS-kar !
< Mal uniformu aj pripnuty preukaz zo svojou podobiznou
< tak som ho vpustil. Je to normalne?
< Prisiel skontrolovat preco sa mu spustil alarm
< hoci kolega co tu uz bol vstupil do priestoru
< standardnym sposobom. Dajako im tu
< zlyhavaju procesy. Ten chlapik ziadal nas !
< aby sme informovali o probleme.
Zdá sa Ti že nabúravam takto
pracovnú morálku?
Čakám
Mein Kampf
Respektíve
Mlátenie prázdnej slamy
Robentin, to myslíš vážne?
Ináč stále čakám.
robentin...zamyslime sa...
-je to o tom,aby sme sa snažili premýšľať,hľadať riešenia...ale aj tak všetko nevyriešime...:-)
-a ešte raz Ti poviem,že moc a fanatizmus sú najväčšie zlo ľudstva...a oni mali moc...a ty reaguješ fanaticky...
Odhmlievanie
Varovanie
Toto je môj posledný komentár až do momentu, kedy prídeš s riešeniami a prestaneš s demagógiami.
aj môj posledný koment
-preto Robin jedna odpoveď neexistuje...a Ty sa môžeš umárať donekonečna...
Údajne slepý fanatik a demagog
hello Gnaag, v 1.vete svojho MEIN KAMPF komentu som naznačil že nie každý má silu (obrazne povedané) neštikať si kartičkou lebo smernica. Síce by bolo pekné keby sa ľudia (zoči-voči napr podnikovému establishmentu) nesprávali ako nesvojstojné ovce Ale reálne to nie je - takže tu nepomôže žiadna systémová zmena. Jediný s kým môžem pohnúť, som ja sám! a že sa napr Miťo správa ku mne ako (kvázi o'brienizmom vyškolený) k***t, je jeho vizitka. Vy však tie jeho {18.05.2011 08:50 + 21.05.2011 17:55} urážky na moju adresu vnímate kladne - a to je chyba. Veď skúste sa v duchu spýtať Ježiša alebo Majstra Jána Husa, zvedavý som čo by Vám na to povedal.
Klin sa klinom vybíja
Toto je všetko na čo sa zmôžeš?
Sokratika
Gnaag, keď sa povie že ZAMESTNANCI NIE SÚ NIČ INÉ AKO ĽUDSKÉ ZDROJE - STROJE NA VÝKONY A ZAMESTNANCI PODPISOM ZMLUVY NA TÚTO HRU PRISTUPUJÚ [a bez výhrad sa podľa toho (ako mukli) aj musia chovať - napríklad štikať si kartičkou (jak takí debili) lebo smernica], čo si pod tým predstavíš?
Vieš, spoločenská zmluva je zmluva o zriadení spoločnosti (napríklad s.r.o.) - nemýľ si ju s dohodou medzi zamestnávateľom a zamestnancom :) na základe ktorej vzniká pracovný pomer. Jej podstatnými náležitosťami sú: 1./ druh práce na ktorý sa zamestnanec prijíma, a jeho stručná charakteristika, 2./ miesto výkonu práce (obec a organizačnú časť alebo inak určené miesto), 3./ deň nástupu do práce, 4./ mzdové podmienky ak nie sú dohodnuté v kolektívnej zmluve. - Bez týchto základných náležitosti je pracovná zmluva neplatná. - Ďalšími náležitosťami pracovnej zmluvy (ktoré nie sú nevyhnutné ale je vhodné ich zakomponovať do zmluvy) sú 5./ výplatné termíny, 6./ pracovný čas, 7./ výmera dovolenky a 8./ dĺžka výpovednej doby. - Odporúča sa písomne upraviť aj 9./ benefity ktoré zamestnávateľ pri dohadovaní pracovných podmienok sľúbil a ktorých neskoršie neposkytnutie sa inak nebude dať vymôcť. - Vo všeobecnosti je dobré dohodnúť pracovnú zmluvu čo najkonkrétnejšie aby sa v prípadnom spore dalo odvolať na jej ustanovenia. Dobre dohodnutá pracovná zmluva je formou právnej ochrany zamestnanca.
Zdroj:
http://www.praca-ako.sk/pracovno-pravne-poradenstvo/pracovna-zmluva/
Vieš, starý princíp Spoločenskej zmluvy je kapánek o inom: je to taká tichá dohoda medzi ľuďmi, porusenim ktorej sa v spolocenstve zvierat začína uplatnovať gangsterský liberalizmus. -:
B. Rousseau: O spolocenskej zmluve
Predpokladam ze lide dospeli ve vyvoji onoho bodu
kde prekazky skodlive jejich zachovani v prirozenem stavu
vitezi odolnosti nad silami ktere kazdy jedinec muze
vynaloziti aby se udrzel v tomto stavu. Tu tento prvotni
stav nemuze dale trvati. a lidsky druh by zahynul
kdyby nezmenil svuj zpusob zivota.
Nuze jelikoz lide nemohou zploditi nove sily
nybrz jen slouciti a riditi ty ktere tu jsou
nemaji jineho prostredku zachovy nez aby utvorili
sloucenim souhrn sil ktery by mohl zviteziti nad odporem,
uvadeli sily ty v pohyb jedinou pruzinou a
dali jim pusobiti v souhlase.
Tento souhrn sil muze se zroditi jen ze soucinnosti
vice lidi. jelikoz vsak sila a svoboda kazdeho cloveka
jsou prvnimi nastroji jeho sebazachovy, jak je zada aniz
si uskodil a aniz zanedbal povinnosti vuci sobe samemu?
Tato nesnaz, pokud jde o muj namet, muze se
vyjadriti temito slovy:
"Nalezti formu zdruzeni ktere by branilo a
ochranovalo vsi spolecnou silou osobu a majetek
kazdeho clena a podle niz kazdy by poslouchal jenom
sebe sama i kdyz se slouci se vsemi a zustaval
slobodnym jako drive." To je zakladni
problem ktery Spolocenska
smlouva resi.
Clanky teto smlouvy jsou tak stanoveny
povahou aktu zeby nejmensi zmena je ucinila zbytecnymi
a zbavila vyznamu. takze i kdyz nebyli snad nikdy formalne
vysloveny, jsou vsude stejne, vsude mlcky prijate a uznavane
az do te doby kdy tato spolocenska smlouva se porusi a
kazdy nastupuje zpet na sva puvodni prava a
chape se opet sve prirozene svobody a ztraci
smluvni svobodu pro kterou se zrekl sve
svobody prirozene.
Tyto clanky, dobre pochopeny, se vsak redukuji
na jediny: to je uplne zcizeni kazdeho clena spolecnosti
se vsemi jeho pravy celemu spolecenstvi. nebot je predne
podminka pro vsechny stejna dava-li se kazdy cele.
a je-li podminka stejna pro vsechny
nema nikdo zajem na tom aby ji ucinil
tizivou pro ostatni.
Ponevadz se zcizeni deje bez vyhrad
je nadto spojeni tak dokonale jak jen muze byti
a zadny clen nema ceho by se domahal nebot
kdyby zustavala nejaka prava jednotlivcum
kazdy jsa v urcite veci svym vlastnim soudcem
brzy by pozadoval aby jim byl ve vsem
ponevadz by nebylo zadneho spolecneho nadrizeneho
ktery by mohl rozhodovati mezi nimi a verejnosti.
a prirozeny stav by trval dale a sdruzeni by se nutne
stalo tyranskym nebo zbytecnym.
Kdyz se konecne kazdy dava vsem
nedava se nikomu. a kdyz se nad zadnym clenem
neziskava pravo jine nez jake mu sam
clovek nad sebou postupuje
ziskava se nahrada vseho co se straci
a vice sily k tomu aby se zachovalo
co clovek ma.
Vyloucime-li tedy ze spolecenske smlouvy
to co neni pro ni podstatne, uvidime ze se redukuje
na tato slova: Kazdy z nas dava svou osobu a
vsechnu svou moc pod nejvyssi rizeni obecne vule.
a prijimame zaroven kazdeho clena
jako nedelitelnou cast celku.
Misto jednotlive osoby kazdeho ucastnika smlouvy
tvori okamzite tento sdruzujici akt pravnicke a hromadne
teleso skladajici se z tolika clenu kolik ma shromazdeni
hlasu. toto kolektivni teleso dostava tymz aktem svoju
jednotnost, sve spolecne ja, svuj zivot a svou
vuli. Tato verejna osoba ktera se takto tvori
sjednocenim vsech ostatnich, mela drive jmeno civitas
a nazyva se dnes republika nebo statni teleso ktere
je svymi cleny nazyvano statem kdyz je pasivnim
suverenem kdyz je aktivni
mocnosti kdyz se prirovnava
k sobe podobnym. Clenove spolecnosti
zovou se v celku narodem a jmenuji se
jednotlive obcany pokud maji ucast na
svrchovane moci a poddanymi jakozto podrobeni
zakonum statu. Ale tyto vyrazy se casto
smesuji a berou se jeden misto druheho.
staci umime-li je rozeznavat kdyz se uzivaji
v nejpresnejsim svem vyznamu.
Si vedľa
A keď už Russeau, tak potom si uvedom čo sa ti snažím povedať. Takto funguje spoločnosť. Celá civilizácia sa dohodne na istých pravidlách, ktoré nebude porušovať. A momentálne tam je aj to, že sa budeš krčiť pred svojím zamestnávateľom. Ani raz som nepovedal, že súčasný stav je dobrý. Hovorím, že je taký. A tak to je aj s tou vetou o zamestnancoch ako stojoch. Tak to proste je, nevravím, že to tak má byť. Tak konečne niečo navrhni, lebo čím ďalej, tým menej si o tebe myslím, že vôbec máš nejaký názor.
Na krížovej ceste
Už ma nebaví
Sociálny výskum
Každý rozumný predpis má zaiste aj dajaký ten logický dôvod a kedže tu (dúfam že) nie sme banda muklov lež vážený konzultanti, istotne si zaslúžime vysvetlenie iného druhu než že takýto je predpis a našou psou povinnosťou je považovať ho sťaby za PíSMO SVäTé. lebo klient je tam doma a z toho titulu si môže s nami civčiť ako sa mu zachce.
Postavil by si sa za tentohľa môj argument (keby si mal tú odvahu)?
ps (provokácia): Medzi nami, dúfam že sa neurazíš ak poviem že pravdepodobne by si voči môjmu vystupovaniu našiel X výhrad prečo by si radšej zostal ticho a na obranu imho zdravého rozumu nepovedal ani muk.
pps: Vieš, ja som tam tých manažérov nepovažoval za triednych nepriateľov ale práve naopak som ich (v svojom "donkichotskom" povstaní voči "stroju" so smernicou pod pazuchou) bral za potenciálnych spojencov. - A pripomínam že je smutné že aj Miťo sa ku mne správa jak taký k***t.
stále
Stranícka disciplína
Stále čakám
A teraz konečne napíš, ako chceš proti hlúposti bojovať. Lebo o nič iné, ako o hlúposť neide.
Presne tak
Len hlupák
A... áno, stále čakám. Ak si ešte pamätáš na čo.
Pamätám si
počuj Gnaag, nechcem sa Ťa dotknúť ale však prestaň používať doublethink. Prestaň si konečne stáť za "svojou" pravdou že {08.06.2011 23:30 (4.veta)} ZAMESTNANCI NIE SÚ NIČ INÉ AKO ĽUDSKÉ ZDROJE - STROJE NA VÝKONY A ZAMESTNANCI PODPISOM ZMLUVY NA TÚTO HRU PRISTUPUJÚ [a bez výhrad sa podľa toho (ako mukli) aj musia chovať - napríklad štikať si kartičkou (jak takí debili) lebo smernica] ak s ňou teda {09.06.2011 13:18 (2.odsek, 5-8.veta)} nesúhlasíš A rád by si zmenil takýto tento prístup k pracujúcemu človeku.
2 veci a koniec
S klapkami na očiach...
Človek (sám jediný za všetkých) sa ohlási že čo sú toto (do prdele) za spôsoby: pristupovať k pracujúcim ľuďom staby nesvojstojným ovciam A .... škoda slov -: ževraj akýsi Lichtenbert povedal: "Kniha je ako zrkadlo. Keď sa doň pozrie opica, nemôže v ňom uvidieť apoštola." - takže asi tak drahý Gnaag. Einsteini musej jít do haj[z]lu {18.05.2011 08:52} nebo si založiť vlastní firmu. A je úplne jedno či tam {26.05.2011 09:46} to "z" je alebo nie je - podľa Teba však som sa chytil preklepu. Nehorázne ma takto zhadzuješ A pritom si na veľkom omyle: nie ja som ten kto {30.05.2011 14:30 (3.odsek, koniec poslednej vety)} nevie rozprávať rozumne:
na moju {03.06.2011 01:31} námietku vieš povedať len toľko že homo homini lupus est A mňa čo sa staviam tým psom na odpor, tu obviňuješ z manipulovania s tou Tvojou {27.05.2011 14:15 (1.odsek, pred-predposledná veta)} informáciou:
vysvetľuješ mi (jak takému jebinkovi spadnutému z jahody) že ako to chodí (akoby som to sám nezažíval na vlastnej koži)... to mi vravíš aby som sa tomu prispôsobil tak ako sa tomu prispôsobili všetci ostatní? - Viem že nie, teda aspoň si to o Tebe myslím... - Konštruktívnym návrhom bolo postaviť sa takému zaobchádzaniu zo strany toho mukla so smernicou Lenže všetci (vrátane kresťanov ktorí by sa mali modliť k nebeskému otcovi nech ich vodí po svojich cestách) to majú v pitchy Alebo sú posraní (zo strachu o miesto) až za ušami. stále Ti však dávam šancu ukázať nám že si iný. že nie si ako Miťo ktorý by ma najradšej poslal na vojnu naučiť sa poslušnému správaniu sa (voči privilegovanému trpajzlíkovi).
Rozdiel v chápaní...
http://robentin.blog.sk/detail-zamestnanec---clovek--ne-moralny.html?a=85b5648d160509c70954285994994422